Упражнение за подобряване работата на мускулите на свода

УПРАЖНЕНИЕ: Разтриване и потупване на надлъжния свод

ИЗХОДНА ПОЗИЦИЯ: Сядаме на стола удобно, с изправен гръб.

Навеждаме тялото напред с изправен кръст и повдигаме крака, свит с глезен върху коляното.

ТЕХНИКА НА ИЗПЪЛНЕНИЕ:

·   С едната ръка хващаме стабилно пръстите на крака.

·   С другата ръка обработваме надлъжния свод от петата до възглавничката на палеца, правим това с кокалчетата на пръстите.

·   Времетраене – 5-6 секунди.

·   Следва разтриване на цялото стъпало от началото на пръстите до петата.

·   Опъваме пръсти и глезен назад и потупваме с юмрук цялото стъпало от пръстите до петата.

·   Времетраене – 5-6 секунди.

·   Обработваме с пръстите на ръцете напречния свод от възглавничката на палеца до малкия пръст.

·   Времетраене – 5-6 секунди.

·   Обработваме с палците на ръцете надлъжния свод точково, от петата до възглавничката на палеца. Единият палец е отдолу на свода, другият е леко отстрани.

·   Времетраене – 5-6 секунди.

ЕФЕКТИ: Отпускане и подобряване работата на мускулите на свода. Подобряване на равновесието и походката. Стимулиране на възлови точки, повлияващи цялото тяло. Намаляване на напрежението във врата.

УКАЗАНИЯ: Разтриването е с кокалчетата на пръстите, свити в юмрук. Движенията при разтриването са линейни. Търсим най-болезнените точки и задържаме с натиск там по 5-10 секунди.

Източник: “Методът Актив Ситинг – Как да се справим сами с болките в тялото”, автор Коко Ковачев


Сподели статията:

Facebook
Pinterest
LinkedIn

1 Коментар

  • Ивайло Братанов
    10.05.2022

    Имам операции на тазобедрените стави и не мога да си вдигна крака върху коляното. Има ли друг начин как да изпълня това упражнение?

    Reply

Вашият коментар

Съдържание на статията

Получавай най-новите статии и безплатни тренировки от нас.

Този сайт използва "бисквитки", за да подобри предлаганите услуги.