Защо ходенето е по-полезно за отслабване от бягането?

Ходенето е най-старата и физиологично най-здравословна форма на физическа активност. Може да се практикува независимо от възраст и здравословно състояние, по всяко време и навсякъде, освен това е напълно безплатно. Ходенето предотвратява износването на ставите, подобрява метаболизма и е отлична профилактика на много заболявания.

Ходенето е полезно, защото:

  • мазнините започват да се окисляват, както по време на ходене, така и след това;
  • колкото повече човек се движи, толкова по-активно тялото му развива способността да изгаря мазнините;
  • 60 минути енергично ходене променя регулиращите апетита хормони грелин (стимулиращ апетита) и пептид (потискащ апетита). В резултат на това нивото на грелина пада, а нивото на пептида се повишава;

Редовното ходене води до редица важни промени в тялото:

  • активират се хормони, които насърчават разграждането на мазнините;
  • мускулният тонус се подобрява, което води до увеличаване на разхода на енергия през деня;
  • няма остро чувство на глад и жаждата за въглехидратни храни намалява.

Имайте предвид също, че най-големите мускули в човешкото тяло са тези на краката. Те са най-развити при хора със затлъстяване, тъй като трябва да “носят” излишните килограми ежедневно. Затова е важно да използвате мускулите на краката си. Ходете по-често на чист въздух. За да ходите нямате нужда от скъпа спортна екипировка, освен това е напълно безплатно.

Защо бързото ходене е по-ефективно от бягането?

Американски учени са провели няколко интересни проучвания – за 6 години са наблюдавали 50 хиляди фенове на бързото ходене и бягането. Резултатите от изследванията показват, че бързото ходене е по-ефективно в борбата с наднорменото тегло, тъй като позволява на тъканите да абсорбират кислорода по-добре. Доказано е, че при хора, които предпочитат да ходят много и бързо, рискът от развитие на съдови и сърдечни заболявания се намалява със 7,2%. 

Колко време трябва да отделите за ходене? 

Направете изчисление, като използвате проста формула: извадете възрастта си от 180 и получете пулса си – това е показател, който не трябва да се надвишава по време на аеробни упражнения. Например, ако сте на 40 години, тогава при ходене пулсът не трябва да бъде повече от 140 удара в минута. Определянето дали сърдечната Ви честота е оптимална не е трудно:

  • ако ви се иска да дишате през устата и ви е трудно да дишате през носа, забавете темпото;
  • ако след 20 минути ходене не сте загряти, ускорете;
  • представете си, че закъснявате за работа – тази скорост на ходене ще бъде най-правилната.

Опитайте се да ходите поне по час всеки ден, защото в противен случай няма да постигнете лечебния ефект, а ако ходите по-дълго, ще се уморите. Ако на хората с наднормено тегло не се препоръчва да бягат поради повишения риск от проблеми със ставите и сърцето, тогава ходенето е възможно и полезно за абсолютно всеки. 


Източник: www.econet.ru

Сподели статията:

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

5 Коментара

  • Петя Стоянова
    20.08.2021

    Моля за уточнение. Не раазбрах след като извадим от 180 възрастта си, пулсът който получаваме трябва да е по-голям или по-малък от получената цифра. Единия път казвате “извадете възрастта си от 180 и получете пулса си – това е показател, който НЕ трябва да се надвишава”, а след това “Например, ако сте на 40 години, тогава при ходене пулсът трябва да бъде ПОВЕЧЕ от 140 удара в минута”

    Reply
    • Branding
      20.08.2021

      Здравейте, от 180 вадите възрастта си и числото, което получите е пулсът, който не трябва да надвишавате. Ако сте на 40 години формулата е 180-40=140 пулс.

      Reply
      • Елена Николова
        22.08.2021

        Здравейте! Статията ми хареса, но г-жа Петя Стоянова, която направи предишния коментар е права във въпроса си, защото грешно сте изписани текста. Изпуснали сте отрицателната частица “не” – “Например, ако сте на 40 години, тогава при ходене пулсът трябва да бъде повече от 140 удара в минута.”. Моля, коригирайте го, за да не се объркваме.

        Reply
  • brbo35
    20.08.2021

    Абсолютно не е вярно, поне за мен, ходя по 18 000 крачки средно на ден в последните 700 дни и съм си на същите килограми като в началото! Като ходя с денивелация, отслабвам 1-2 кг. за няколко дни и след това, сокато съм на работа, например или у дома, не че не ходя и там, горното е вярно на 100%, имам доказателства, килограмите се връщат! Явно организма се адаптира към новия начин на живот и първоначално изгубените в първите седмици на активност килограми, просто се завръщат! Не, че съм много тежък, но като извадя от ръста си 100, получавам, че трябва да съм 2-3 кг. по-лек, отколкото съм! А, на 18 години бях с 8-9 кг. по-лек от сега, което за мен е идеалното тегло и вече е недостижимо!

    Reply
  • Hristova
    12.09.2021

    Познавам мъж, който ходи (не говоря за брой крачки, а за бързо ходене) всяка сутрин по 1 час. Само това извая фигурата му и значително отслабна. Вече над 10 години си е същият. От него знам, че бягането е по-вредно, а всекидневното бързо ходене стяга, оформя, повишава тонуса, щади ставите, щади сърцето и те държи във форма.

    Reply

Вашият коментар

Съдържание на статията

Получавай най-новите статии и безплатни тренировки от нас.

Този сайт използва "бисквитки", за да подобри предлаганите услуги.