Как да стимулираме Блуждаещия нерв?

Блуждаещият нерв е сложна система, която излиза от основата на мозъка, минава по врата и изпраща информация до всички органи на тялото. Общата му функция е да влияе на парасимпатиковата нервна система, което в общи линии ще рече да забавя сърдечната честота, да задейства чревната подвижност и да намалява кръвното налягане. 

Блуждаещият нерв се счита за най-дългия и сложен от дванадесетте нерва, свързващи мозъка и гръбначния мозък. Той изпълнява важни задачи като предаване на сензорна информация и подпомагане на речта и преглъщането.

Стимулирането на блуждаещия нерв допринася за баланса в нашите емоции. Нервната система включва 2 клона: симпатиковия, който отговаря за бдителността, и парасимпатиковия, който ни позволява да се отпуснем. Блуждаещият нерв е основният доставчик на информация за парасимпатиковата нервна система. Той помага да се забави скоростта на свиване на сърдечния мускул, активира движението на червата и понижава кръвното налягане и възпалението в организма.

Нещо толкова просто като дълбокото дишане сигнализира на блуждаещия нерв да активира парасимпатиковата нервна система. Той „чете информация“ по начинът по който дишаме и я изпраща към сърцето и мозъка. Бавното дишане намалява сърдечната честота, което позволява на тялото да се отпусне. Здравото сърце се характеризира с постоянно променяща се сърдечна честота, това се нарича вариабилност на сърдечната честота (ВСЧ). За да увеличим ВСЧ и да облекчим стреса, е нужно да дишаме дълбоко, като тук е важно да уточним, че издишването трябва да е по-дълго от вдишването. Можете да пробвате следната дихателна техника, която ще ви помогне в това.  

Обикновено дихателно упражнение за стимулация на блуждаещия нерв:

  • Поставете и двете си ръце върху стомаха и усетете как той се изпълва с въздух докато дишате дълбоко
  • Поемете бавно въздух като броите до 5
  • След това издишайте плавно като броите до 10.

Можете да правите упражнението с отворени или затворени очи. Хубаво е докато го правите да си мислите за приятни и позитивни неща, може да слушате лека и спокойна музика или успокояващи звуци.

Достатъчно е да правите упражнението в продължение на 5 минути всеки ден. Скоро ще започнете да забелязвате успокояващия ефект от активирането на парасимпатиковата нервна система.

Статията е предназначена само за информационни и образователни цели и не заменя професионални медицински съвети, диагностика или лечение. Винаги се консултирайте с Вашия лекар за всякакви въпроси относно Вашето здравословно състояние.


Източник: www.econet.ru

Сподели статията:

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

2 Коментара

  • Диана
    20.07.2021

    Благодаря на целия екип за полезната информация.
    Здраве и благоденствие за всички ви!

    Reply
  • Лили Самсарджиева
    21.07.2021

    СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРЯ ЗА ПОЛЕЗНАТА ИНФОМАЦИЯ!
    БЪДЕТЕ ЗДРАВИ И БЛАГОСЛОВЕНИ!

    Reply

Вашият коментар

Съдържание на статията

Получавай най-новите статии и безплатни тренировки от нас.

Този сайт използва "бисквитки", за да подобри предлаганите услуги.